Töltsd le most!

 

INGYENES MINIKÖNYV!

 

A hormonműködés befolyásolása természetes úton

Töltsd le itt: Hormonműködés befolyásolása

Navigáció

Szavazás

Mióta próbálsz teherbe esni?:
A webhelyet a Drupal - egy nyílt tartalomkezelő rendszer - működteti

Túl savas vagyok?!

A kisbaba utáni vágy szinte minden nőben kivétel nélkül nagyon erős. Maximum más és más időpontban bukkan a felszínre. Van, aki már huszonévesen megőrül egy kisbabáért, és van aki csak 30 éves kora körül érzi úgy, hogy megérett az anyaságra.

Amiben  még biztosan megegyezünk: egy kisbabáért bármit bevállalunk, a testet gyötrő hormonkezelésektől kezdve az egyéb gyógyszeres, vagy orvosi beavatkozásokig. Hozzáértők szerint ez a tortúra sokszor felesleges, néha csak egy kis életmódváltás – egész pontosan a táplálkozási szokások megváltoztatása  - is elég lenne. Mert nem csak a szervi bajok, hormonális problémák okozhatnak meddőségi gondokat. Sőt! Ez utóbbi simán lehet csupán a túlzott savasság következménye. Túlzott savasság = a szervezeted el van savasodva.

Mitől leszel savas?

Nem kell túlzottan erőlködni, hogy megtaláljuk az okokat. Sajnos a 2010-es életformánk óhatatlanul is savas irányba tolja el a szervezetünket. A táplálékunk nem táplálja a testünket, hanem inkább megbetegíti. Köszönhetjük ezt a sok mesterséges adalékanyagnak, amely az étellel együtt a szervezetünkbe kerül. Emellett kiemelkedő az élvezeti cikkek fogyasztása (tea, kávé, cigaretta, alkohol, édesség), ugyanakkor elenyésző a gyümölcs és zöldség fogyasztás, és az idő nagy részét zárt térben töltjük friss levegő helyett. Ehhez még adjuk hozzá a mozgásszegény életmódot, plusz a stresszt, és máris megvan a savas ember kialakulásának képlete.

Miért probléma, ha én a „savasok” táborát gyarapítom?

Mert a szervezetednek van egy alapvető kémhatása, amely gyengén lúgosnak mondható. Az értéke 7,35 és 7,45 között mozog.              

A „savasság” azt jelenti, hogy Nálad ez az érték elindult a savas tartomány felé, és bizony azt a szervezeted nem szereti. Ez a „nem szeretem” dolog pedig előbb-utóbb elhízás, emésztési problémák, különféle betegségek és egyéb tünetek formájában fog megnyilvánulni.

Szegény szervezeted ugyanis csak ilyen formában tudja jelezni feléd, hogy nem bírja elviselni, amivel „táplálod”.

Honnan tudhatom, hogy „savas” vagyok-e?

Ezt igen könnyen megállapíthatod egy kis indikátorpapír segítségével. Ebből egy 50 db-ot tartalmazó dobozkát akár már 1000  Ft körüli áron is vehetsz. (Pl.: Dr. Lenkei ) Ez a papírcsík megmutatja, milyen a Te PH értéked.

Ezeket tapasztalod már?

Nézd meg jól ezt a listát. Ha a felsorolt problémák csoportosan jelentkeznek Nálad, akkor lakmusz papír „bevetése” nélkül is jó esély van arra, hogy savas vagy.

  • narancsbőr
  • mitesszerek és hasonló bőrproblémák az arcon
  • túlsúly
  • cukorbetegség
  • kóros soványság
  • állandó fáradtság és letörtség
  • betegségekre való fogékonyság
  • fejfájás, migrén
  • gyomorfájás, egyéb hasi problémák (gyakori hasmenés vagy székrekedés)
  • izomfeszültség, ízületi fájdalom
  • bőrirritáció, bőrproblémák
  • haj és körömproblémák (töredező haj, és köröm)

Miért alakulnak ki ezek a  tünetek?

Ha a szervezeted túlságosan elsavasodott, már nem képest a testedben képződő további savak tökéletes kiválasztására. Ezért csak egyet tud tenni, elraktározza őket a szöveteidben, így jön létre például a narancsbőr.

Normál állapotban ilyenkor semlegesítené őket (pufferolás), de ezt csak bizonyos ásványi anyagok segítségével tudja megtenni, mert ezek segítségével hozza létre a megfelelő kémiai kötéseket. Az ehhez szükséges ásványi anyagokat viszont már csak a különböző szöveteidből tudná kiválasztani, például a csontjaidból, az erek falából.  Gondold csak át milyen következménye van ennek hosszú távon a szervezetedre nézve!

Miért akadályozhatja a savasság a baba érkezését?

Mert a sikeres fogantatáshoz enyhén lúgos belső környezetre van szükség. Elsavasodás esetén elszaporodhatnak a testedben bizonyos baktériumok, gombák. Ezek egyike a candida gomba, amely melléktermékeket termelve (mikotoxin) ellenanyag termelésre ösztönzi a leendő anya szervezetét, és menstruációs zavarokat is okozhat.

Egy ezzel kapcsolatos vizsgálat szerint (forrás: Paramedica) 217 meddő pár esetén a párok 70 %-ánál candidázist lehetett kimutatni. (Ellenvélemény: számos olyan anyagot találtam a neten, amely viszont épp az ellenkezőjét állítja, a gombák nem termelnek mikotoxint, és ez csak „hisztériakeltés”. Ebben a vitában biztos nem én leszek a döntőbíró…)

Savas vagyok! Segítség!

Semmi gond. Akkor a cél, amit ki kell tűznöd magad elé a babatervezés során: a lúgosítás. Át kellene térned az egészségesebb táplálkozásra. Ne értsd félre, ez nem diétát jelent! Pusztán az ételek megválogatását, amelyekből a tested a működéséhez szükséges energiát nyeri.

Kevesebb állati fehérjét fogyassz, viszont egyél sok zöldséget és gyümölcsöt. Lehetőség szerint a lehető legkisebb mértékre korlátozd a cukor, illetve az édességek fogyasztását. Szokj le a kávé, cigaretta, szeszesital fogyasztásáról, mert ezek mind-mind savasító hatásúak.

A kiegyensúlyozott étkezéshez próbálj 80 %-ban lúgosító, és csak 20 %-ban savasító ételeket fogyasztani. (lásd táblázat a cikk végén)

Súlycsökkenés a láthatáron

Nem mellékes szempont – és talán motiváló tényező is - hogy a lúgosító étrend egyik „mellékhatása” a fogyás. Ennek köszönhetően vált teltkarcsúból karcsúvá szinte a szemünk előtt a tévés Pokrivtsák Mónika.

Ez a tény jól jöhet esetleg a lombikbébi kezelések közötti időben is, amikor a megtermékenyítés sikertelensége miatt várni kell a következő lehetőségre. Ilyenkor érdemes lehet megpróbálkozni a lúgosítással, amely méregtelenítő hatással is bír a szervezetedre. A felhalmozódott hormonok mellett pedig a felesleges kilókat is távozásra bírja. Ráadásul a lúgosításnak köszönhetően a feltöltődsz energiával, kevésbé leszel fáradt, és jobban bírod a stresszt is.

PRAL értékek

Az alábbi táblázat a leggyakrabban fogyasztott ételek PRAL (potential renal acid load) értékét tartalmazza. A savasító ételek pozitív értékkel szerepelnek, a lúgosítóak pedig negatív. A 0-s értékűek semlegesek.

PRAL mEq(milliequivalens)      
Hús és húskészítmények átlagosan    9,5
Virsli    6,7
Sovány marhahús   7,8
Sovány sertéshús    7,9
Csirke    8,7
Borjú filé    9
Pulyka    9,9
Szalámi    11,6
Hal átlagosan    7,9
Foltos tőkehal    6,8
Hering    7
Tőkehal filé    7,1
Pisztráng    10,8
Tej, tejtermékek és tojások     
Tej és nem sajt tejtermék átlagosan    1
Alacsony fehérjetartalmú sajtok átlagosan    8
Magas fehérjetartalmú sajtok átlagosan    23,6
Savó    -1,6
Író    0,5
Jégkrém    0,6
Pasztörizált teljes tej    0,7
Tojás fehérje    1,1
Teljes tej    1,1
Tejföl    1,2
Teljes tejből készült gyümölcsjoghurt    1,2
Teljes tejből készült gyümölcsjoghurt    1,5
Tojás (teljes)    8,2
Túró    8,7
Gouda sajt    18,6
Kemény sajt    19,2
Tojássárgája   23,4
Alacsony zsírtartalmú Cheddar sajt    26,4
Parmezán sajt    34,2
Cukor és édességek átlagosan   4,3
Cukor  0
Lekvár   -1,5
Méz   -0,3
Fehér cukor    -0,1
Tejcsokoládé    2,4
Torta    3,7
Zöldségek átlagosan    -2,8
Spenót   -14
Zeller    -5,2
Répa    -4,9
Karfiol    -4
Burgonya -4
Retek    -3,7
Padlizsán    -3,4
Paradicsom    -3,1
Paradicsomlé    -2,8
Cukkini    -2,6
Fejes saláta    -2,5
Cikória    -2
Póréhagyma   -1,8
Hagyma    -1,5
Gomba    -1,4
Bors    -1,4
Brokkoli    -1,2
Kígyó uborka    -0,8
Spárga   -0,4
Gyümölcsök, magvak és levek átlagosan    -3,1
Mazsola   -21
Fekete ribizli    -6,5
Banán    -5,5
Sárgabarack    -4,8
Kiwi    -4,1
Cseresznye    -3,6
Narancslé    -2,9
Körte    -2,9
Mogyoró    -2,8
Narancs    -2,7
Ananász    -2,7
Citromlé    -2,5
Őszibarack    -2,4
Almalé    -2,2
Alma    -2,2
Eper   -2,2
Görögdinnye    -1,9
Szőlőlé    -1
Dió    6,8
Amerikai mogyoró    8,3
Gabona készítmények     
Kenyér átlagosan    3,5
Tészták átlagosan    6,7
Liszt átlagosan    7
Fehér rizs   1,7
Búza kenyér    1,8
Rozs keksz    3,3
Fehér kenyér    3,7
Kevert gabona búzakenyér    3,8
Rozskenyér    4,1
Rozsliszt    5,9
Kukoricapehely    6
Tojásos tészták    6,4
Fehér spagetti    6,5
Teljes gabonából készült spagetti    7,3
Búza liszt    8,2
Zab    10,7
Barna rizs    12,5
Hüvelyesek átlagosan    1,2
Zöldbab   -3,1
Borsó    1,2
Lencse    3,5
Zsírok és olajok átlagosan    0
Margarin    -0,5
Olívaolaj   0
Napraforgóolaj    0
Vaj    0,6
Italok     
Vörösbor    -2,4
Ásványvíz   -1,8
Kávé   -1,4
Fehérbor    -1,2
Kakaó    -0,4
Tea    -0,3
Csapolt sör   -0,2
Coca-Cola    0,4
Világos sör    0,9
Minden PRAL pont 100 grammos adagra vonatkozik.  

 

Szeghy Krisztina
Családsegítő konzulens, pszichológiai mentor

További információ rólam és az általam végzett Babahívogató Programról: 
 

Babahívogató Program - hogy jöjjön a baba
 
20/255-62-69
szeghykrisztina [at] gmail [dot] com
www.szeghykrisztina.hu

 

Hiánypótló könyv!

HOGY JÖJJÖN A BABA!

 

Igen, engem is érdekel, miben segíthet nekem ez a könyv!

IDE KATTINTVA MEG IS NÉZEM!

Belépés

Legyél velünk itt is